Опис
Співавтори
Колдіна Ірина, Верещак Ольга
Мета проекту
Мета проекту - створення кімнати сенсорної інтеграції, як одного з засобів немедикаментозного поліпшення стану психічного та фізичного здоров’я дітей з особливостями розвитку у ранньому та дошкільному віці.
Проблема
Діти з особливостями розвитку потребують якомога більш ранньої стимуляції та допомоги в розвитку сенсомоторних функцій. Це позитивно впливає на моторний, психо-мовний та комунікативний розвиток дитини. Сім’ї дітей також потребують психологічної та педагогічної підтримки, навчання корекційним прийомам для створення розвиваючого середовища в домашніх умовах. Такі заходи сприятимуть поліпшенню соціальної та фізіологічної адаптації дітей, формуванню навичок самообслуговування, і, як результат, підвищенню якості життя дітей і сімей.
Пропоноване рішення щодо розв’язання проблеми і його обґрунтування
1. Створення кімнати сенсорної інтеграції на території Центру розвитку сім’ї «Семицвіт».
2. Підвищення кваліфікації спеціалістів Центру для роботи в кімнаті сенсорної інтеграції.
Організація Об’єднаних Націй в своїй Глобальній стратегії охорони здоров’я жінки та дитини говорить, що: «Надання основної медико-санітарної допомоги сприяє попереджанню хвороб та інвалідності, заощаджуючи мільярди доларів, необхідних для лікування. В багатьох країнах кожний долар, витрачений на планування родини, заощаджує не менш, ніж 4 долари, які б знадобилися у протилежному випадку для лікування ускладнень..» http://www.un.org/ru/sg/strategy/investing.shtml .Тому використання кімнати сенсорної інтеграції для такої категорії дітей раннього та дошкільного віку є економічно обґрунтованим у довгостроковій перспективі.
Для кого цей проект
- Діти з особливостями розвитку: ДЦП, розлади аутистичного спектру, затримка психічного розвитку, затримка мовного розвитку, порушення слуху і зору та інші.
- Сім’ї дітей з особливими потребами, яким буде надано фахову підтримку психологів і педагогів проекту.
- Благодійні організації міста Дніпра, що опікуються проблемами сімей з дітьми, які мають особливі потреби.
План заходів з реалізації проекту
Після створення кімнати сенсорної інтеграції для дітей з особливими потребами планується набір 6-ти груп по 5 дітей, що працюватимуть 2 рази на тиждень протягом всього проекту. Загальна кількість дітей, що візьмуть участь у проекті – 30 осіб. Групи будуть сформовані за допомогою організацій, що працюють з родинами дітей, що мають особливі потреби. Протягом всього проекту (6 місяців) ці групи працюватимуть за пільгової вартості.
Ключові показники оцінки результату проекту
За рахунок створення кімнати сенсорної інтеграції ми можемо прогнозувати поліпшення рухової активності та дрібної моторики, розвитку мови, послаблених сенсорних функціи; нормалізує психічні функції, знижує агресію. Можна прогнозувати зниження рівня стресу у батьків, що братимуть участь у проекті.
Для виявлення результатів планується проведення анкетування батьків на початку та після закінчення проекту, спостереження нашими фахівцями за змінами в поведінці дітей впродовж всього проекту.
Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу
Можливими ризиками під час реалізації проекту може бути незаплановане бюджетом підвищення цін на комунальні послуги або збільшення прямих витрат (підвищення вартості обладнання), що може призвести до скорочення термінів реалізації проекту (тривалість роботи пільгових груп) або до скорочення обсягу закупівлі необхідного устаткування.
Приклади (кейси) схожих рішень
Розроблена в Нідерландах в 1970-і роки, кімнати сенсорної інтеграції були створені в різних установах по всьому світу і особливо поширені в Німеччині, де їх існує більше 1200. Цей метод роботи з дітьми та дорослими, що мають особливі потреби не раз доводив свою ефективність. В нашій країні через високу вартість устаткування кімнати сенсорної інтеграції майже не використовуються.