Опис
Мета проекту
Створення в Дніпрі сучасного навчального STEAM-центру з позашкільної науково-технічної освіти.
Оснащення навчальних лабораторій МіськСЮТ сучасними верстатами, комп’ютерною технікою, новими приладами та матеріалами, устаткуванням і наочностями. Оновлення та ремонт навчальних лабораторій.
Підвищення рівня мотивації учнів старших класів до продовження освіти в науково-технічній та інженерній сферах засобами позашкільної освіти, раннє знайомство з новими технологіями STEAM профілю.
Проблема
Попит батьків на заняття з робототехніки реалізований лише дорогими комерційними установами.
Стан матеріально-технічного забезпечення на МіськСЮТ критичний, потенціал гуртків не задіяний в повній мірі.
МіськСЮТ єдина з позашкільних закладів області включена в обласний наказ з проведення дослідно-експериментальної роботи зі STEAM-освіти на 2017-2021 роки.
В місті надалі все більше буде відчуватися брак фахівців, що мають наукову, педагогічну або технічну підготовку, готових здійснювати наукове керівництво роботами школярів з предметів STEAM профілю в якості наукового керівника.
Пропоноване рішення щодо розв’язання проблеми і його обґрунтування
Рішення заявленої проблеми полягає в оновленні матеріально-технічної закладу та збільщення штату закладу для відкриття нових гуртків.
Будівля закладу побудована ще в 1907 році. Технічне оснащення гуртків не відповідає сучасним вимогам. Для нових гуртків не вистачає приміщень.
Тому має бути проведений ремонт навчальних приміщень закладу та кабінетів технічної підтримки навчального процесу. Навчальні лабораторії мають бути оснащенні сучасним обладнанням та комп’ютерною технікою відповідно до навчальних програм гуртків, а також цілей і задач дослідно-експериментальної роботи за обласним експериментом з впровадження STEAM-освіти в навчальних закладах.
В колишніх навчальних кабінетах закладу мають поновитися заняття гуртків і проведення спортивно-технічних масових заходів.
Для кого цей проект
В результатах реалізації даного проекту зацікавлені всі мешканці нашого міста, всі вікові групи та жителі всіх районів міста.
Громада міста відчуває величезну нестачу закладів та установ, що можуть забезпечити дітям та підліткам змістовне дозвілля, за умов що це буде безкоштовне, доступне за проїздом, розвиваюче та сучасне дозвілля.
Підліткова та молодіжна спільнота міста потребує некомерційних майданчиків для реалізації власних науково-технічних проектів та проведення зустрічей і змагань для спілкування та обміну досвідом.
План заходів з реалізації проекту
1. Ремонт навчального кабінету художньо-технічного гуртка та ремонт спільного кабінету для комп’ютерного гуртка і гуртка робототехніки.
2. Заміна застарілого навчального обладнання та матеріально-технічного оснащення художньо-технічного гуртка і комп’ютерного гуртка.
3. Купівля навчального обладнання для гуртка робототехніки.
4. Зміна штатного розпису закладу, додавання нової штатної одиниці для відкриття гуртка робототехніки.
Ключові показники оцінки результату проекту
Соціальні: гуртки привернуть увагу підлітків, що віддають перевагу віртуальному спілкуванню
Іміджеві: сучасні технічні гуртки
Інноваційні: сучасний ресурс для підтримки STEAM-освіти в навчальних закладах.
Педагогічні: сучасний позашкільний навчальний заклад науково-технічного напряму.
Міжнародні: можливе залучення до співпраці із освітянами міста корпорації Intel в рамках ініціатив зі створення та роботи наукових проектних лабораторій для школярів - STEАM-центрів Intel
Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу
Серед основних ризиків реалізації проекту можна виділити певну невизначеність системи фінансування діяльності позашкільних закладів міста і їхню підпорядкованість.
Також реалізацію будь-яких освітніх проектів в позашкіллі знищує залишковий принцип виділення коштів на життєзабезпечення позашкільних навчальних закладів.