Опис
Проблема
Упродовж останніх десятиліть престижність професійної освіти в суспільстві втратила авторитет через:
- відсутність інвестицій у модернізацію системи професійної освіти;
- невідповідність між попитом і пропозицією, якістю підготовки кадрів і потребами ринку праці у професійних кваліфікаціях;
- недосконалість системи професійної орієнтації та кар’єрного консультування молоді і дорослих.
- демографічний спад як в Україні, так і за кордоном, сплеск робочої міграції, високі соціальні запити молоді щодо привабливості робочого місця, доступність отримання освіти за кордоном, зростання впливу соціальних мереж на вибір роду занять та стилю життя.
- невідповідність якості та напрямів професійної підготовки, рівнів кваліфікації здобувачів професійної освіти потребам ринку праці та запитам особистості;
- низький рівень престижності робітничих професій та професійних кваліфікацій.
- відсутність комунікації між безпосереднім роботодавцем та закладом освіти;
Мета проєкту
Здійснення системного моніторингу ринку праці та оперативного реагування на його потреби. Створення на базі МВПУПІТ – інноваційного Центру приватно – державного партнерства «Профі-хаб», як єдиного простору соціального партнерства та комунікації роботодавців з майбутніми кваліфікованими робітниками, учнями загальноосвітніх шкіл, інших закладів освіти, позашкільних установ з метою ступеневої профорієнтації, впровадження культури «Обирай свій шлях свідомо» та формування компетенції сучасного кваліфікованого робітника. Створення системи різностороннього взаємовигідного соціального партнерства
Пропоноване рішення щодо розв'язання проблеми і його обґрунтування
Для вирішення цих проблем пропонується унікальний профорієнтаційний-хаб це проект має на меті допомогти школярам пізнати світ професій, важливі навички та кар’єрний шлях у різних професійних сферах.
Залучити до профорієнтаційного напрямку роботи безпосереднього роботодавця. Впровадити інноваційну систему «Ступенева профорієнтація», з метою популяризувати серед учнів шкіл отримання робітничої професії та як кінцевий етап збільшити кількість вступників до закладів професійної освіти на 30 % за 2 роки.
Запровадити тренінговий центр для учнів та педагогів «Престижність робітничої професії в сучасних умовах».
Сформувати ресурси для закладів освіти м.Дніпро з впровадження інноваційної системи «Ступенева профорієнтація» та приватно – державне партнерство в рамках отримання професійної освіти.
Створити комунікацію між здобувачами освіти, батьками, роботодавцями.
Розробити та проводити профорієнтаційні тренінги для педагогів ЗП(ПТ)О.
Зацікавленні у реалізації проєкту групи
1.Учні загальноосвітніх навчальних закладів м.Дніпро та населення
2.Здобувачі закладів професійно(професійно-технічної) освіти м.Дніпро
3.Педагогічні працівники закладів освіти
4.Роботодавці м.Дніпро в тому числі представники комунальних підприємств
5.Федерація роботодавців Дніпропетровщини
Ключові показники оцінки результату
1.Збільшення кількості учнів, що отримують професійну освіту на 40% за 2 роки та як наслідок часткове подолання кризи відсутності пропозиції на ринку праці реального сектору економіки.
2.Соціальний ефект – збільшення кількості молоді та населення, що будуть отримувати професійну освіту на 40 % за 2 роки. Надання доступу до отримання професійної освіти для мігрованої молоді.
3.Практична цінність проекту - Створення постійно діючого інноваційного Центру приватно – державного партнерства та як наслідок залучення до профорієнтаційної роботи безпосередньо роботодавців.
Ризики у реалізації
1.Відсутність джерела фінансування придбання обладнання 2.Недостатня комунікація між представниками шкіл та ЗП(ПТ)О міста. 3.Дисбаланс у фахово-інформаційній/комп’ютерній підготовці слухачів. 4.Відсутність ініціатив зі сторони представників ЗП(ПТ)О області та влади. 5.Недостатня підтримка органів влади в сфері реалізації політики ступеневої профорієнтації. 6. Недостатня активність в реалізації програми «Сучасна професійна освіта»
Інформація про співфінансування
МВПУПІТ
Чи є у вас конфлікт інтересів
ні
Ви посадова особа?
ні
Ви ознайомленні з положенням Бюджету участі
так
Співавтори
Гришаєва О.В.
Експертна оцінка
Відповідальні підрозділи
Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради